Saturday, December 13, 2008

Cream Caramel Bercoklat



Selamat Datang ke Dapur Maklang



Bahan2:



1 tin susu pekat ( yg tinggi tu)
6 biji telor ayam
1.5 tin air
1 sdt vanilla
2 sudu besar tepung kastad
2-3 sdb coklat chip
2sdt koko ( kalau nak campur 1 sdt nescafe pun lagi sedap)
1/2 cawan gula hangus ( dari 1.5 cawan gula pasir) = tapi maklang guna maple syrup jer...lagi mudah dan sedap!

Cara:
1. Tuangkan gula hangus dalam loyang.

2.Campurkan semua bahan dan dikacau sehingga rata. Masukkan kedalam loyang 8 inci.

3.Kukus selam lebihkurang satu jam. Bila telah sejuk, masukkan kedalam peti ais. Kuih ini sedap di makan sejuk!





Semuga mendapat manafaat dari blog ini
Resepi yang terdapat didalam blog ini adalah resepi harian kami sekeluarga...Selamat mencuba!

5 comments:

azian said...

Wah Mak Lang belum pernah cuba ni. Nampaknya taruh chocolate macam sedap sanagt kan!

noorlara said...

maklang,
salam kenal,
tumpang jeling kat juadah yang menggoncang selera, tengah diet ni macam cekdenoor gaks, nanti nanti bleh tumpang makan kan kan kan

noorlara said...

maklang,
salam kenal,
tumpang jeling kat juadah yang menggoncang selera, tengah diet ni macam cekdenoor gaks, nanti nanti bleh tumpang makan kan kan kan

noorlara said...

maklang,
salam kenal dan tumpang jeling juadah yg sedap sedap ni. Mencabar selera yg sedang berdiet ni, nanti-nanti bleh tumpang makan laks kan kan kan

Uncle Lee said...

Hi Maklang, wow! Ada lagi cake tu? Saya dantang...tiga slices no problems, ha ha.
Your cake is really beautiful, looks really delicious, boleh dapat the scent disini, ha ha.
Have fun and keep well, Lee.